- Podkład szutrowy do G2 114 mm (jasny), skala H0, Tillig 86551
- Podkład szutrowy do G2 114 mm (ciemny), skala H0, Tillig 86501
- Podkład szutrowy do DKW II (jasny), skala H0, Tillig 86580
- Pokrywy kanałów i studzienek sciekowych, skala H0, Weinert Modellbau 3209
- Rozjazd prawy ręczny 19.5 st. / 125 mm, Code80, skala H0e, PECO SL-E491
- Rozjazd lewy ręczny 19.5 st. / 125 mm, Code80, skala H0e, PECO SL-E492
- 8 x złączka szynowa izolacyjna, skala H0, Weinert Modellbau 74018
- Skrzyżowanie 8,6° - 1:6.6, 341 mm, Code75, skala H0, Weinert Modellbau 74643
- Skrzyżowanie 12,6° - 1:4.444, 242 mm, Code75, skala H0, Weinert Modellbau 74944
- Oświetlenie do lokomotyw w skali Z, Marklin 8953
- Kryty 2 os. z budką DRG ep. II, skala H0, PIKO 54847
- Platforma 2 os. Rmms z kłonicami DR ep. III, skala H0, PIKO 54475
- Wagon chłosnia See-fische Thf DR ep. III, skala H0, PIKO 54543
Wagon pasażerski IC 1kl. Apmz 121 DB ep. IV, skala H0, PIKO 59661
towar niedostępny
Opis
Czteroosiowy wagon pasażerski IC 1 kl. w zarządzie Kolei Niemieckich DB
Przygotowane do montażu oświetlenia wnętrza, nr kat. 56282 - (dotyczy tylko wagonów na makietach DC)
Wagon idealnie pasuje do lokomotyw w malowaniu beżowo/czerwonym, jak BR 103, BR 112
Pierwowzór:
Przełomową koncepcję pociągów IC `79 wprowadzono z wejściem w życie letniego rozkładu jazdy ze sloganem „co godzinę, każda klasa”. Ta nowa droga rozwoju była konieczna ze względu na fakt, iż pociągi Intercity składające się dotychczas wyłącznie z wagonów 1 klasy przy utrzymującym się spadku ilości podróżnych praktycznie nie miały ekonomicznego uzasadnienia. Przy wprowadzeniu wagonów 2 klasy wprowadzono również odjazdy w rytmie godzinowym. Formalne skrócenie czasu podróży uzyskano dzięki rozbudowie wielu odcinków i podniesieniu prędkości maksymalnych. W celu zaoszczędzenia dodatkowego czasu, nowe przyspieszone pociągi nie zawierały wagonów bagażowych i pocztowych. Szybszą wymianę pasażerów na stacjach węzłowych uzyskano dzięki podzieleniu składów na sekcje 1 klasy, 2 klasy i wagonu restauracyjnego. Stacjami węzłowymi były: Hannover Hbf, Dortmund Hbf, Kolonia Hbf, Mannheim Hbf oraz Würzburg Hbf i na nich wagony odpowiedniej klasy zatrzymywały się w wyznaczonych miejscach, naprzeciw siebie, skracając czas potrzebny na przesiadkę między dwoma pociągami IC.
Po sukcesie projektu w 1985 roku sieć linii IC rozszerzono z czterech do pięciu. Do dzisiaj połączenia IC stały się kręgosłupem przewozów dalekobieżnych na kolei w Niemczech.
Dane techniczne
Nowość roku: | 2017 |
W sprzedaży od: | 08 czerwca 2017 |
Kod EAN | 4015615596615 |
Produkt line | PIKO Expert |
Typ / seria: | Apmz 121 |
Oznaczenie: | DB |
Nr boczny: | 61 80 18-90 063-8 |
St. macierzysta: | Munchen-Pasing |
Epoka: | IV (1965 - 1990) |
Rewizja: | 9.2.82 |
Długość modelu: | 303 mm |
Min promień skrętu: | 358 mm |
Kinematyka KKK: | tak - NEM 362 |
Skala: | H0 - 1:87 |